02.10.2019
Kochani, od czegoś trzeba zacząć.  Zapraszam na zajęcia Aqua Aerobik oraz zdrowy kręgosłup w każdy wtorek i czwartek. Grafik dostępny w zakładce.

Przy  zakupach w sklepie wpisz kod ambasadora - "FC Biskupiec" a otrzymasz 5%  rabatu na zakupy

*** NOWOŚCI***

 

TRENING OBWODOWY

DANCE & LATINO

 

FIT & JUMP

Skakanie na trampolinie kojarzy ci się tylko z dziecięcą zabawą? To błąd! Specjaliści od fitness przekonują, że dzięki tej niepozornej czynności możesz nie tylko poprawić gibkość i koordynację, ale także szybciej spalić zbędne kalorie.

Na czym polegają ćwiczenia na trampolinie, czyli jumping fitness?

Jumping fitness to specjalnie opracowany system treningowy, który pomaga wzmacniać i kształtować sylwetkę przy jednoczesnym czerpaniu frajdy ze skakania. Do treningu wykorzystywana jest jednoosobowa trampolina o małych rozmiarach, na której wykonuje się ćwiczenia zaczerpnięte z różnych dyscyplin sportowych. Najczęściej jest to kombinacja wolnych i szybkich skoków, ćwiczeń znanych z aerobiku i dynamicznych „biegów” w miejscu.

Dzięki różnorodnej technice jumping fitness zapewnia wszechstronny trening całego ciała, zwiększając zarówno ogólną sprawność, jak i poprawiając kondycję.

Zalety ćwiczeń na trampolinie

Udowodniono, że skakanie na trampolinie jest dziesięć razy skuteczniejsze niż bieganie. Jak to możliwe? Dzięki nieustannym zmianom grawitacji więcej mięśni jest jednocześnie zaangażowanych w ruch, przez co podnosi się efektywność ćwiczeń. Co więcej, w czasie godzinnego treningu jumping fitness możemy spalić aż 800 kcal! Jeśli więc szukasz sposobu na skuteczną utratę kilogramów, ten typ ćwiczeń jest dla ciebie idealny.

Dlaczego jeszcze warto ćwiczyć na trampolinie?

  • skakanie to dobry trening kondycyjny – usprawnia krążenie, pomaga w pracy układu sercowo-naczyniowego i dotlenia;
  • to dobra forma aktywności dla osób odchudzających się, ponieważ przyspiesza przemianę materii, stymuluje procesy trawienne i przyczynia się do uwalniania toksyn z organizmu;
  • wzmacnia mięśnie całego ciała i pomaga w kształtowaniu sylwetki;
  • zwiększa gibkość i koordynację ruchową;
  • sprawia dużo radości, zmniejsza poziom stresu i odpręża.

 

TRENING PERSONALNY

  • Trening personalny jest formą indywidualnych zajęć pod okiem trenera, który dopasowuje ćwiczenia do indywidualnych potrzeb i możliwości osób trenujących. Trening personalny jest przeznaczony dla KAŻDEGO- niezależnie od wieku, płci, możliwości i oczekiwań. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów osiągnięcia wymarzonych rezultatów, ponieważ plan treningu jest idealnie dopasowany do konkretnych wymogów i sprawności ćwiczącego.
  • Trener personalny prowadzi trening w taki sposób
    i dobiera takie metody i obciążenie, aby zapewnić komfort i dopasować formę ruchu do osobowości ćwiczącego, zwracając baczną uwagę na poprawność i bezpieczeństwo wykonywanych ćwiczeń, dodatkowo pomaga wykorzystywać maksymalnie każdą minutę treningu. Obecność trenera personalnego ma pozytywny wpływ na motywację osób trenujących. Idealnie dopasowany plan treningowy pozwala czerpać mnóstwo radości, uczy świadomości ciała, pozwala zdobywać wiedzę dotyczącą prawidłowego wykonywania ćwiczeń, oddychania i efektywnego treningu.

 

 

STRETCH & ZDROWY KRĘGOSŁUP

Ból kręgosłupa to problem, który dotyka coraz większą liczbę osób. Siedzący tryb życia temu nie pomaga. Dlatego teżwprowadzamy dla Państwa nowe zajęcia - stretch&zdrowy kręgosłup. Spokojne tempo, odpowiednio dobrane ćwiczenia i odpowiednia muzyka czynią te zajęcia atrakcyjnymi dla wszystkich, którzy chcą się zdrowo poruszać, a nie koniecznie przepadają za szybkim tempem i tradycyjnym aerobikiem.

Trening angażuje do pracy cały gorset mięśniowy podtrzymujący kręgosłup. To zestaw ćwiczeń wzmacniających i rozciągających ukierunkowany na mięśnie wewnętrzne, które stabilizują kręgosłup i poprawiają postawę ciała. Obejmuje ćwiczenia rozluźniające i rozciągające, a także równoważne. Opracowany trening ma charakter zarówno profilaktyczny jak i terapeutyczny w zakresie bólu i skrzywień kręgosłupa. Oparty jest na ćwiczeniach rozluźniających, rozciągających, równoważnych i wzmacniających, które w połączeniu z nauką techniki oddychania dają efekt prawidłowej postawy ciała (stabilizacji kręgosłupa). W zajęciach możliwe jest zastosowanie gum gimnastycznych oraz lekkich hantelek.

Dla kogo?

Trening ten to doskonała profilaktyka dla osób z bólami kręgosłupa, skierowany przede wszystkim dla tych, którzy mają pracę siedzącą albo długotrwałą pracę stojącą. Osoby takie mogą odczuwać dyskomfort lub ból w różnych partiach kręgosłupa, ale przede wszystkim w odcinkach: szyjnym lub lędźwiowym. Ćwiczenia te skierowane są dla osób, które chcą poprawić swoją mobilność, zapobiec dysfunkcjom kręgosłupa i dyskopatiom, bądź jeśli są po operacji albo epizodach bólowych i nie chcą doprowadzić do pogorszenia się dolegliwości.

Jakie daje korzyści?

Zdrowy kręgosłup fitness angażuje mięśnie odpowiadające za stabilizację kręgosłupa, rozciąga je i wzmacnia, przez co wpływa na właściwą postawę ciała. Poprawia wydolność mięśni brzucha, pleców i pośladków, a także ruchomość kręgosłupa, rozciąga najważniejsze grupy mięśniowe, przykurczone w wyniku siedzącego trybu życia. Pomaga w wyrobieniu prawidłowej postawy całego ciała i właściwych nawyków ruchowych.

Zdrowy Kręgosłup Fitness to zajęcia, które pokocha Twój kręgosłup!

 

AQUA AEROBIK


Aqua aerobik to wspaniała forma aktywności dla każdego oraz świetna zabawa przy dobrej muzyce! Dzięki wyporności wody ćwiczenia wykonywane są w pełnym odciążeniu. Człowiek waży w wodzie ok. 90% mniej niż na lądzie, a ćwiczenia w  niej wykonywane nie powodują obciążenia stawów, co zapewnia bezpieczeństwo podczas zajęć. Dużą zaletą jest to, iż mimo dużego wysiłku nie odczuwa się  zmęczenia, ponadto udział w zajęciach przynosi rewelacyjne korzyści, w tym:

  • wysmuklenie sylwetki
  • redukcję tkanki tłuszczowej
  • odciążenie kręgosłupa i stawów obwodowych
  • zwiększenie elastyczności ścięgien, mięśni i więzadeł
  • poprawę koordynacji, równowagi i wytrzymałości
  • wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego, oddechowego oraz immunologicznego i wiele innych

Zajęcia są przyjemną i miłą formą aktywnego spędzania czasu wolnego, odbywają się na płytkiej wodzie, więc nie potrzebne są tutaj umiejętności pływackie !

Jeżeli masz już dosyć żmudnych i ciężkich ćwiczeń na sali, dołącz do nas!!! Tu znajdziesz niezapomniany klimat zajęć i świetną zabawę!!!

ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ  WE WTORKI I CZWARTKI O GODZ 19.30
BASEN W HOTELU „ STAR  DADAJ

 

STEP AEROBIK


Są to zajęcia choreograficzne z wykorzystaniem platformy, czyli stepu, którą podnosi się lub obniża (za pomocą tzw. pięter) w zależności od stopnia zaawansowania w trening. Zajęcia polegają na tworzeniu choreografii wchodząc i schodząc ze stopnia o regulowanej wysokości. Głównym celem zajęć jest wzmacnianie kondycji oraz dolnych partii mięśniowych ciała. Podczas zajęć jest tez mowa o prawidłowej technice pracy na stepie, nauczanie od kroków podstawowych do wielokrotnie złożonych oraz łączenie ich w proste układy choreograficzne. Zajęcia mają na celu zwiększenie wytrzymałości organizmu, poprawę koordynacji ruchowej, redukcję tkanki tłuszczowej a przede wszystkim jak wcześniej zostało wspomniane wzmocnienie dolnych partii mięśniowych. Główny nacisk położony jest na mięśnie ud i łydek.

 

 

BODY BALL


To zajęcia z piłką pozwalające doskonalić równowagę, stabilizację i koordynację ruchową. Konieczność utrzymywania równowagi podczas ćwiczeń wpływa na efektywność ich wykonywania. Poprzez możliwość balansowania na piłce, przetaczania jej a tym samym przemieszczania ciała, angażuje się wiele grup mięśniowych. Każde zajęcia zawierają: zestaw ćwiczeń relaksująco-rozciągających i klasyczne ćwiczenia wzmacniające. Gwarantujemy 100% technikę prawidłowego wykonywania ćwiczeń z wykorzystaniem muzyki i piłki, dobór odpowiednich metod nauczania. W trakcie zajęć główny nacisk położony jest na kształtowanie prawidłowej postawy ciała i zasady bezpieczeństwa na zajęciach z piłkami.

 

ABT ( brzuch, pośladki, biodra)

To zestaw ćwiczeń pozwalających wyrzeźbić dolne partie ciała. Zajęcia tego typu są jedną z form aerobiku i należą do grupy „MUSCLE” – czyli ćwiczeń, które mają na celu poprawę siły mięśniowej, elastyczności i kształtu mięśni. Oczywiście oprócz kształtowania mięśni ABT wpływa również na spalanie tkanki tłuszczowej. Są zajęciami o średniej intensywności, które polegają przede wszystkim na wielokrotnym powtarzaniu ćwiczeń. Dzięki temu pozwalają osiągnąć dobre wyniki i zapewnić płaski brzuch, jędrne pośladki oraz smukłe uda. Wykonywane ćwiczenia wzmacniają również miejsca, w których pojawia się cellulit. W trakcie zajęć często wykorzystuje się różne przybory, jak na przykład ciężarki, gumy czy piłki. Ćwiczenia odbywają się w rytm muzyki. Przy tego typu treningu bardzo istotne jest zwrócenie uwagi na poprawność i technikę wykonywanych ćwiczeń oraz na zachowanie właściwej pozycji. Zajęcia nie mają choreografii, są spokojne i statyczne, więc polecane są dla osób, które dopiero rozpoczynają program treningów lub dla tych, którzy chcą skupić się na wyrzeźbieniu dolnych partii ciała. Mają one na celu wzrost wytrzymałości i siły mięśni bez nadmiernego zwiększania ich obwodu. W skład treningu wchodzi zestaw ćwiczeń wyszczuplających i wzmacniających. Ze względu na umiarkowaną intensywność ćwiczeń, zajęcia polecane są osobom w każdym wieku i nie wymagają specjalnego przygotowania.

 

AKTYWNI 50 +


Serdecznie zapraszamy do udziału w naszym nowym programie, którego celem jest

Regularna aktywność ruchowa u osób starszych. Jakie są korzyści??

 

  • Poprawia ogólne samopoczucie, polepsza ogólne zdrowie fizyczne i psychiczne.
  • Pomaga zachować niezależny tryb życia.
  • Pomaga opanować określone stany i choroby (stres, otyłość, cukrzycę, hipercholesterolemię).
  • Zmniejsza ryzyko zachorowania na niektóre choroby (chorobę wieńcową, nadciśnienie tętnicze, cukrzycę, osteoporozę).
  • Pomaga minimalizować skutki pewnych niesprawności, może pomagać w leczeniu stanów bólowych.
  • Może pomagać w zmianie stereotypowych perspektyw wieku podeszłego.
  • Oprócz tych korzystnych efektów fizjologicznych i psychologicznych, bardzo ważne są społeczne efekty zwiększonej aktywności fizycznej u osób w wieku starszym:
  • Zmniejszenie kosztów opieki zdrowotnej.
  • Zwiększenie zdolności do pracy osób starszych.
  • Promocja pozytywnego i aktywnego obrazu osób starszych.


Starzenie to proces życiowy w którym następuję powolne, ale systematyczne zanikanie zdrowych komórek. Nagromadzone uszkodzenia w komórkach są przyczyną chorób, które upośledzają funkcjonowanie organizmu. Starzeć zaczynamy się już po 25 roku życia, a szybkość tych procesów zależy nie tylko od genów jakie odziedziczyliśmy po swoich przodkach, ale przede wszystkich od naszego stylu życia. Higieniczny tryb życia, zdrowa dieta i ruch obowiązują nas przez całe życie. Starość jest nieuchronna, ale aktywność fizyczna i umysłowa może zwolnić procesy zaniku tkanek i starzenie się komórek organizmu. Poprawa sprawności fizycznej, jest nierozerwalna z poprawą sprawności psychicznej. Okazuje się, że nawet w późnym okresie życia, można poprawić swoją sprawność i odpowiednim treningiem wzmocnić mięśnie, zwiększyć ich objętość. Sprawność fizyczna poprawia jakość życia, ułatwia wykonywanie codziennych czynności, człowiek nie jest uzależniony od pomocy innych, co wpływa również korzystnie na podniesienie jego poczucia wartości.

Eliksirem młodości jest przede wszystkim pozytywne myślenie, aktywność umysłowa i fizyczna, optymizm i radość życia.

Osobom starszym poleca się przede wszystkim spacery , pływanie, prace gospodarcze (np. praca w ogródku), gimnastykę oraz  regularny trening siłowy. Jeszcze kilka lat temu trening siłowy był uznawany za niebezpieczny, ale ostatnie badania wskazują, że jest bardzo korzystny z wielu względów. Nawet w wieku 70- 80 lat trening siłowy zwiększa masę i silę mięśni, tym samym usprawnia ruchowo. W wieku 70 lat człowiek ma o 1/3 mniejszą masę mięśniową niż w młodości. Ogranicza to zdolności ruchowe oraz ogólną sprawność fizyczną. Trening siłowy ma korzystny wpływ na gęstość kości, co ma znaczenie dla osób zagrożonych lub chorych na osteoporozę. Rodzaj aktywności powinien być dobrany wg. własnych upodobań, stanu zdrowia i ogólnej sprawności fizycznej. Polecane zajęcia rekreacyjne to np. pływanie, które odciąża kręgosłup i stawy, uelastycznia mięśnie i rozwija układ krążenia i układ oddechowy. Alternatywą, nie tylko dla osób nie umiejących pływać, może być aqua aerobik. Te dwie formy są szczególnie polecane osobom z dużą nadwagą. Ostatnio dużą popularnością i słusznie cieszy się nordic walking, czyli maszerowanie z kijkami.  Jest to fantastyczny sposób na poprawę kondycji i usprawnienie układu krążenia oraz układu oddechowego. Inna formą bezpiecznego treningu wytrzymałościowego będzie jazda rowerem, albo porostu energiczny spacer. A co gdy nie dopisuje pogoda? Należy wtedy wybrać się do klubu fitness, gdzie można skorzystać z siłowni, albo z zajęć ruchowych.